Program
Wybierz godzinę
09 30 - 10 00 |
Powitanie Uczestników oraz uroczyste otwarcie Konferencjiprof. dr hab. Janusz AdamowskiDziekan Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego dr hab. prof. ucz. Monika PrzybyszInstytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, kierownik sekcji Public relations PTKS prof. dr hab. Iwona HofmanDyrektor Instytutu Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach UMCS, Prezes Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej prof. zw. dr hab. Jerzy Olędzkipomysłodawca i inicjator idei Konferencja Etyka public relations dr hab. Monika Kaczmarek-ŚliwińskaUniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
|||
10 00 - 11 30 |
Sesja plenarnadr hab. prof. ucz. Adam BodnarSWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny Wolność i niezależność mediów jako gwarancja pluralizmu w debacie publicznej prof. dr hab. Michał DrożdżUniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie Kryzys jako sytuacja odzyskiwania wartości w świetle standardów etyki public relations dr Ewa HopePolitechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii Nieetyczność działań public relations i sukces budowania kapitalizmu inwigilacji dr Jacek BarlikUniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Etyczny i społeczny wymiar public relations według Jerzego Olędzkiego |
|||
11 30 - 12 00 |
Przerwa / wirtualna kawa |
|||
12 00 - 13 30 |
Sesja naukowa 1Prowadzenie: dr hab. Anna Adamus-MatuszyńskaUniwersytet Ekonomiczny w Katowicach Paneliści: dr hab. prof. ucz. Dariusz TworzydłoUniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Etyczne aspekty funkcjonowania branży public relations. Kluczowe założenia Sylwia Kuligowska oraz Paweł BylickiSylwia Kuligowska, Dyrektor Zarządzająca SCOPE PR, Paweł Bylicki, Public Dialog Standardy etyczne i zawodowe agencji. Kluczowe kierunki prac zespołu zajmującego się samoregulacją branżową w ramach Stowarzyszenia Agencji Public Relations. mgr Barbara ManBonjour Sp. z o.o. Kryzys w kryzysie, jak pandemia COVID-19 wpływa na postrzeganie roli specjalistów PR dr Ilona DąbrowskaUniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Personal branding specjalistów public relations w mediach społecznościowych |
Sesja naukowa 2Prowadzenie: dr hab. Anna Jupowicz-GinalskaPaneliści: dr hab. prof. ucz. Monika PrzybyszInstytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, kierownik sekcji Public relations PTKS Etyka w zawodzie rzecznika prasowego w kontekście sytuacji kryzysowych mgr Krzysztof GrządzielskiUniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Media relations w dobie pandemii COVID-19. Implikacje w zakresie działań, komunikacji i relacji na linii rzecznicy prasowi – dziennikarze mgr Łukasz ZającAgencja PR „Zając PR” Media relations w czasie pandemii mgr Wojciech DąbrówkaUniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Humanistyczny Prawne i etyczne aspekty media relations w warunkach pandemii dr hab. Monika Kaczmarek-ŚliwińskaUniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Istota wartości etycznych zawartych w kodeksach etyki PR w sytuacji kryzysu globalnego |
Sesja naukowa 3Prowadzenie: dr hab. prof. ucz. Waldemar RydzakPaneliści: dr Anna MiotkUniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Najsmutniejszy poniedziałek w roku – jak nieetyczne działania public relations mogą podważyć autorytet nauki i zmanipulować media dr hab. prof. ucz. Małgorzata Łosiewicz oraz dr Beata Czechowska-Derkaczdr hab. prof. ucz. Małgorzata Łosiewicz, Uniwersytet Gdański Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, dr Beata Czechowska-Derkacz, Uniwersytet Gdański Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społeczne Społeczny wpływ badań naukowych – sposoby upowszechniania nauki dr Łukasz PrzybyszUniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Postrzeganie branży PR przez dwudziestolatków. Raport z badania mgr Malwina ŻuchniewiczSzkoła Doktorska Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Od celebrytyzacji do autorytetów. Jak pandemia COVID-19 zmieniła media. mgr Lech WikaryjczykUniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, uczestnik seminarium doktoranckiego Internet zapomina, czyli usuwanie negatywnych opinii w Internecie jako model biznesowy wybranych serwisów internetowych. Przegląd praktyk. |
|
13 30 - 13 45 |
Przerwa / wirtualna kawa |
|||
13 45 - 14 45 |
Panel organizacji branżowychRok 2020 nie tylko zaskoczył nas pandemią, ale także przyniósł zmiany w środowisku public relations. Obok stowarzyszeń o ugruntowanej już pozycji w branży, jak Związek Firm Public Relations (ZFPR) i Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) powstało także Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Czy tworzenie się nowych stowarzyszeń to rozwój, czy też rozdrobnienie branży? Jakie pomysły związane z przyszłością polskiego PR-u mają poszczególne organizacje? Ile jest miejsca na współpracę i jak ważne są dla nich etyka i edukacja? O tych i kilku innych problemach chcemy porozmawiać z przedstawicielami zarządów polskich organizacji branży public relations. Prowadzenie: dr Łukasz PrzybyszUniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Paneliści: dr hab. prof. ucz. Dariusz TworzydłoStowarzyszenie Agencji Public Relations Luiza Jurgiel-ŻyłaPolskie Stowarzyszenie Public Relations Adam JaroszZwiązek Firm Public Relations |
|||
14 45 - 15 00 |
Przerwa / wirtualna kawa |
|||
15 00 - 16 30 |
Sesja naukowa 4Prowadzenie: dr Anna MiotkUniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Paneliści: dr Adam WarzechaUniwersytet Śląski, Wydział Humanistyczny, Instytut Językoznawstwa Etyka public relations: zapytajmy o kryteria dr Alicja Waszkiewicz-RavivUniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Retoryka wizualna a etyczne public relations doby kryzysu. dr Klaudia Cymanow-SosinUniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UPJPII w Krakowie Prawda i uczciwość w kryzysie jako elementy korelacji między public relations i współczesnym dziennikarstwem mgr Hubert KulińskiWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego Imperatywy moralne w Kodeksie etyki PR. Przyczynek do komentarza do Kodeksu etyki PR mgr Beata MilewiczSzkoła Doktorska Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego Definicja kognitywna public relations jako punkt wyjścia do rozważań nad błędnym użyciem tego terminu dr hab. prof. ucz. Dariusz TworzydłoUniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Sesja naukowa 5Prowadzenie: dr hab. prof. ucz. Monika PrzybyszInstytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, kierownik sekcji Public relations PTKS Paneliści: dr hab. Anna Adamus-MatuszyńskaUniwersytet Ekonomiczny w Katowicach Rola organizacji medycznych w komunikowaniu szczepień przeciw COVID-19. dr Przemysław SzewsKatedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Łódzki Komunikacja w czasie pandemii – strategie i reakcje branży fitness mgr Krzysztof MarcinkiewiczUniwersytet Jagielloński w Krakowie Strategia komunikowania o bezpieczeństwie spółki PKP Intercity w świetle obostrzeń związanych z pandemią COVID-19 mgr Filip SzymczakFilip Szymczak Communication Zmiana paradygmatu budowania relacji z mediami lokalnymi urzędu w czasie pandemii COVID-19, na przykładzie Starostwa Powiatowego w Wolsztynie Przemysław MitraszewskiWspółzałożyciel i prezes zarządu Lighthouse Sp. z o.o. Kryzys zaufania w dobie pandemii czyli diagnoza aktualnych uwarunkowań komunikacyjnych |
Sesja naukowa 6Prowadzenie: dr hab. prof. ucz. Małgorzata ŁosiewiczUniwersytet Gdański Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Paneliści: dr hab. prof. ucz. Waldemar RydzakDostęp do informacji w sytuacjach kryzysowych - deklaracje i zachowania firm Roksana Obuchowska-WaślickaJak komunikować kryzys wewnątrz organizacji? Komunikacja wewnętrzna w dobie pandemii. mgr Natalia ŻmudaUniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Odpowiedzialność marek w działaniach komunikacyjnych z wykorzystaniem Influencerów w dobie pandemii covid-19. mgr Paulina BuczekUWM Olsztyn „Maseczki dla Polski” – praktyczny PR w czasach pandemii. dr Iwona GrodźWSUS Poznań PUBLIC RELATIONS a środowisko artystyczne na wybranych przykładach filmowych. |
|
16 30 - 16 45 |
Przerwa / wirtualna kawa |
|||
16 45 - 17 45 |
Panel branżowy – Rzecznictwo prasoweRola i zadania rzeczników prasowych zmieniają się na przestrzeni lat. Z pewnością jednym z kluczowych elementów zmian są ulegające przeobrażeniom media. Z gośćmi panelu porozmawiamy o roli i zadaniach rzeczników prasowych organizacji różnych typów w bardzo specyficznym czasie – z jednej strony transformowania się przestrzeni mediów, bo przecież już nie tylko prasa, radio, telewizja, ale także prasa, radio, telewizja w Internecie oraz media społecznościowe. Z drugiej strony dotkniemy działań rzeczników w ostatnich dwunastu miesiącach – co się zmieniło w pracy rzecznika? Co stanowiło największe utrudnienie w komunikowaniu na rzecz organizacji? Co pomagało w tak trudnym pandemicznym czasie? Prowadzenie: dr hab. Monika Kaczmarek-ŚliwińskaUniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Paneliści: Wojciech AndrusiewiczDyrektor Biura Komunikacji Ministerstwa Zdrowia i rzecznik prasowy resortu Monika BorzdyńskaCzłonek Zarządu spółki PL.2012+ zarządzającej PGE Narodowym. Anna DrozdRzecznik Prasowy Portu Gdańsk Damian ZiąberUbezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny |
|||
17 45 - 18 00 |
Podsumowanie Konferencji, zamknięcie obrad |