dr Alicja Waszkiewicz-Raviv

Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii

Specjalistka public relations, medioznawca i psycholog mediów. Prowadzi interdyscyplinarne badania z zakresu perswazyjności obrazów w komunikacji organizacji. Jej zainteresowania naukowe obejmują: kształtowanie i badanie wizerunku, psychologię mediów oraz branding sztuki. Prelegentka licznych szkoleń, warsztatów oraz konferencji krajowych i międzynarodowych m.in. International Communication Association, Międzynarodowego Kongresu Gestalt GTA, Kongresów Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej i Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami oraz Kongresu Profesjonalistów PR w Rzeszowie. W swoich pracach w centrum zainteresowania stawia człowieka, jego percepcję oraz to, jak współkreuje świat społeczny wraz z innymi uczestnikami dialogu.


Retoryka wizualna a etyczne public relations doby kryzysu

Centralna rola zaufania do instytucji publicznych uwidoczniła się w trwającej pandemii COVID-19 zarówno lokalnie jak i globalnie. Niniejsza prezentacja dotyczy retorycznego aspektu tej relacji, a dokładnie jej obszaru wizualnego. Wystąpienie koncentruje się na temacie, w jaki sposób zaufanie i wiarygodność są budowane i retorycznie bronione przez obrazy instytucji publicznych prezentowane w mediach. Zastrzyki, fiolki, maseczki, przyłbice, karetki, ale też flagi i garnitury. Analizie zostaną poddane obrazy towarzyszące ogłaszaniu zmian w regulacjach dotyczących sfery publicznej pochodzące z dwóch źródeł: portalu internetowego oraz oficjalnej strony Ministerstwa Zdrowia (dokładnie w tym samym dniu w momencie zabiegania o uwagę publiczności. Za pomocą wizualnej analizy socjo-semiotycznej podjęta zostanie próba wykazania jak ikonosfera medyczna miesza się z polityczną, oficjalną narracją prezentowaną w mediach wizualnych.


Powrót do listy prelegentów
Zgadzam się

W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii.