Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Od 2014 jest dyrektorem ds.
komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Równocześnie
pracuje jako nauczyciel akademicki na Wydziale Dziennikarstwa,
Informacji i Bibliologii UW. Jej doświadczenia zawodowe obejmują
też kierowanie rozwojem systemu monitoringu mediów oraz konsulting
PR. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce,
wcześniej ukończyła studia magisterskie z socjologii na
Uniwersytecie Gdańskim. Trenerka biznesu, prowadzi szkolenia z
zakresu marketingu i PR. Autorka książek "Badania w public
relations", "Skuteczne social media", "Nowy PR", licznych
publikacji w mediach branżowych oraz bloga www.annamiotk.pl.
Za Blue Monday, czyli rzekomo najsmutniejszy poniedziałek w roku, uznano trzeci poniedziałek stycznia. Było to efektem działań public relations podjętych w 2004 roku przez brytyjską agencję Porter Novelli na rzecz jednego z klientów. Wykorzystano w nich żartobliwy "wzór" na ustalenie najsmutniejszego dnia w roku, wymyślony przez Cliffa Arnalla, który podawał się za pracownika uniwersytetu. Przekonanie o faktycznym istnieniu Blue Monday, mimo, że jego źródłem nie są badania naukowe, utrwaliło się wśród dziennikarzy i upowszechniło też do mediów w innych krajach. Pokazuje to analiza artykułów na temat Blue Monday opublikowanych w polskich portalach internetowych w styczniu 2021. Czy przykład Blue Monday nie powinien być nauczką dla profesjonalistów PR, że już na zawsze ponoszą odpowiedzialność za prawdziwość udostępnianych przez siebie informacji?