dr Anna Miotk

Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii

Od 2014 jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Równocześnie pracuje jako nauczyciel akademicki na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Jej doświadczenia zawodowe obejmują też kierowanie rozwojem systemu monitoringu mediów oraz konsulting PR. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, wcześniej ukończyła studia magisterskie z socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Trenerka biznesu, prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Autorka książek "Badania w public relations", "Skuteczne social media", "Nowy PR", licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga www.annamiotk.pl.


Najsmutniejszy poniedziałek w roku - jak nieetyczne działania public relations mogą podważyć autorytet nauki i zmanipulować media

Za Blue Monday, czyli rzekomo najsmutniejszy poniedziałek w roku, uznano trzeci poniedziałek stycznia. Było to efektem działań public relations podjętych w 2004 roku przez brytyjską agencję Porter Novelli na rzecz jednego z klientów. Wykorzystano w nich żartobliwy "wzór" na ustalenie najsmutniejszego dnia w roku, wymyślony przez Cliffa Arnalla, który podawał się za pracownika uniwersytetu. Przekonanie o faktycznym istnieniu Blue Monday, mimo, że jego źródłem nie są badania naukowe, utrwaliło się wśród dziennikarzy i upowszechniło też do mediów w innych krajach. Pokazuje to analiza artykułów na temat Blue Monday opublikowanych w polskich portalach internetowych w styczniu 2021. Czy przykład Blue Monday nie powinien być nauczką dla profesjonalistów PR, że już na zawsze ponoszą odpowiedzialność za prawdziwość udostępnianych przez siebie informacji?

Powrót do listy prelegentów
Zgadzam się

W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii.