dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Doktor habilitowana nauk o zarządzaniu i jakości, socjolog, specjalista public relations, adiunkt w Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego. Kierownik studiów podyplomowych „Psychologia Menedżerska”. Od 2004 roku współorganizator cyklicznej konferencji: PR Forum. Public Relations – sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce. Uczestnik międzynarodowych konferencji i sympozjów, ekspert kilku projektów europejskich.  Trener i konsultant agencji public relations, firm doradczych i szkoleniowych w zakresie public relations, zarządzania i komunikowania. Zrealizowała liczne projekty doradcze i szkoleniowe.  W latach 1995 – 2006 aktywnie współuczestniczyła w budowaniu środowiska specjalistów PR w województwie śląskim działając w PSPR.  Autorka ponad 140 publikacji naukowych i podręczników z zakresu konfliktu społecznego, komunikowania, public relations oraz społecznej odpowiedzialności. Publikuje także artykuły publicystyczne dotyczące komunikowania.

Rola organizacji medycznych w komunikowaniu szczepień przeciw COVID-19

Organizacje i instytucje medyczne odgrywają istotną rolę w promocji szczepień przeciw COVID-19. Na kształtowanie opinii publicznej w znacznym stopniu wpływa to, co organizacje uznane za wiarygodne komunikują zarówno swoim członkom, jak i otoczeniu zewnętrznemu. Aby odnieść sukces w promocji szczepień, potrzebne jest rozumienie procesu kształtowania postaw oraz czynników wpływających na zachowania ludzi. Dlatego, aby zwiększyć stopień akceptacji szczepień, istotne jest opracowanie przez instytucje medyczne strategii komunikacyjnych, które mogą być wiarygodnym źródłem informacji i wiedzy o szczepieniach.  Celem artykułu jest analiza treści komunikatów dotyczących szczepień przeciw COVID-19 publikowanych przez organizacje medyczne (samorząd lekarski i pielęgniarski, stowarzyszenia medyczne). Punktem wyjścia rozważań jest teoria postaw oraz teoria ekonomii behawioralnej. Metodą badawczą jest analiza treści. W podsumowaniu zostaną przedstawione wnioski ujawniające w jak niewielkim stopniu komunikaty poświęcone szczepieniu, a publikowane przez instytucje medyczne, uwzględniają wiedzę dotyczącą komunikowania oraz praktykę PR.

Powrót do listy prelegentów
Zgadzam się

W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii.