dr Jacek Barlik

Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii

Praktyk i badacz public relations, konsultant polskich i międzynarodowych firm, instytucji i organizacji, pracownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations WDIB UW (od 2014 r.). Doktor nauk humanistycznych (1996), absolwent dziennikarstwa WDiNP UW (1986). Stypendysta Fulbrighta, University of Maryland at College Park (1994-95). Jedyny polski członek Public Relations Society of America (od 1999 r). Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (1994), członek Rady Etyki PR (2008–2010). Uczestnik m.in. kongresu ICA w Bostonie (2011) i konferencji BledCom (2018, 2019). Artykuły m.in. w: "Corporate Communications: An International Journal", „Studiach Medioznawczych”, „Zeszytach Prasoznawczych”, „Central European Journal of Communication”, rozdziały w pracach pod red. J. Olędzkiego i R. Ławniczaka (w jęz. polskim i angielskim), monografia Doskonałe public relations. Teorie, kontrowersje, debaty (Warszawa 2021), książka Sztuka sprzedawania (Warszawa 1994).

Etyczny i społeczny wymiar public relations według Jerzego Olędzkiego

Profesor Jerzy Olędzki, inicjator cyklu konferencji o etyce PR, od ponad 30 lat prowadzi badania naukowe PR, organizuje edukację w tym obszarze i czynnie wspiera branżę PR w Polsce w opracowaniu i wdrażaniu zasad etycznych i standardów profesjonalnych. W pracach o etyce PR wskazuje szerszy, społeczny i kulturowy wymiar komunikowania, postuluje uwzględnienie w debacie publicznej wszystkich zainteresowanych publiczności (w tym pomijanych przez korporacje i władze), a także przestrzega przed ograniczaniem programów PR wyłącznie do wymiaru promocyjnego i merkantylnego. Warto podkreślić, że jego oryginalne koncepcje dotyczące etyki i profesjonalizmu są zbieżne z teorią doskonałego public relations (z postulatem dwukierunkowej i symetrycznej komunikacji), sytuacyjną teorią publiczności, sytuacyjną teorią rozwiązywania problemów i z krytycznym nurtem w teorii PR, demaskującym dominujące struktury władzy i grupy interesów, które posiadają największy wpływ na opinię publiczną, media i decydentów.

Powrót do listy prelegentów
Zgadzam się

W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii.