mgr Wojciech Dąbrówka

Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie, Wydział Humanistyczny

Dydaktyk i praktyk, prawnik, Public Affairs Manager w agencji Vision Group, nauczyciel akademicki na Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym im. Jana Długosza. Doktoryzuje się z nauk prawnych, przygotowując rozprawę z pogranicza prawa i nauk o mediach. W latach 2018-2019 rzecznik prasowy Państwowej Komisji Wyborczej. W czasie pełnienia tej funkcji zaufanie obywateli do PKW wzrosło o 22 pkt. proc. (wg CBOS). Poprzednio dziennikarz związany m.in. z telewizją Superstacja (wydawca news), TVP1 (dziennikarz) oraz Polskim Radiem (reporter, prowadzący). Laureat nagród dziennikarskich. Zdobył I miejsce w Konkursie Dziennikarskim im. Wojciecha Dolaty, organizowanym przez Wielkopolski Oddział SDP (2009), a także honorowe wyróżnienie w III Ogólnopolskim Przeglądzie Telewizyjnych Reportaży Śledczych i Interwencyjnych w Łodzi (2010). W latach 2019-2020 – z nominacji PSPR – był członkiem Rady Etyki Public Relations.

Prawne i etyczne aspekty media relations w warunkach pandemii

Wystąpienie stanowi analizę prawnych i etycznych uwarunkowań komunikacji z mediami w sytuacjach nadzwyczajnych, z uwzględnieniem zasadności i legalności (konstytucyjności) wprowadzania przez władze publiczne organiczeń związanych z dostępem mediów do informacji, w tym informacji publicznej. Zagadnienie zostanie omówione z perspektywy porównawczej (odniesienie do stanów nadzwyczajnych: klęski żywiołowej, stanu wyjątkowego i stanu wojennego). Istotnym elementem wystąpienia będzie również odniesienie do zasad deontologii dziennikarskiej oraz standardów demokratycznego państwa prawnego i liberalnej koncepcji wolności prasy.

Powrót do listy prelegentów
Zgadzam się

W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii.