Roksana Obuchowska-Waślicka

Jak komunikować kryzys wewnątrz organizacji? Komunikacja wewnętrzna w dobie pandemii

W moim referacie chciałabym pochylić się nad zagadnieniem etyki w komunikacji wewnętrznej. Czym jest etyka w komunikacji? Czym jest etyka w komunikacji wewnętrznej?  Sytuacja pandemii dobitnie pokazała nam jak ważne są jasne i konkretne komunikaty wysyłane do pracowników. W komunikacji kryzysowej jest miejsce na empatię, pocieszenie i zbliżenie się do odbiorcy. Brak w niej natomiast niedoprecyzowanych faktów, niewiarygodnych założeń i obietnic bez pokrycia.  Dobra jakościowo komunikacja, nie tylko ta wewnątrz organizacji, jest w moim mniemaniu definiowana przez: zasadę bezpośredniości komunikatu (skierowania do odbiorcy), zasadę jasności i klarowności przekazu, zasadę odpowiedniości (zarówno formy, jak i treści), oraz szczerość. Tak skonstruowany komunikat ma szanse osiągnąć swój cel główny (informacyjny) i poboczny (zaangażowania odbiorcy, zachęcenia go do konkretnego działania). Komunikacja tworzona w taki sposób może być określana mianem etycznej.

Powrót do listy prelegentów
Zgadzam się

W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii.